Tidigare iår blev jag avslängd av en häst på ridskolan. Han blev jätterädd för något och skenade iväg med all fart han hade i sig. Jag åkte av och gjorde illa mig en hel del. Hästar är flyktdjur och blir dom rädda springer dom iväg. Jag satt upp i sadeln igen efter 1vecka men var då väldigt rädd. Jag fortsatte traggla på för jag hade bestämt mig att jag inte ville vara rädd längre. Jag ville känna samma glädje till ridningen som innan olyckan. Dock var jag alltid rädd och nervös varje lektion, kontrollen fick inte försvinna, hästen får inte skena! Mkt tankar ar det..

Det var inte förrens jag i veckan fick hjälp av min nya ridlärare som ag började hitta tillbaka till min trygghet. Under 1h privat lektion fick jag tillbaka min kontroll och tryggheten. Hästen och jag blev ett igen :) den glädje som jag känner efter att ha hittat tillbaka igen är obeskrivlig! Jag är så tacksam till ridskolan och yannic som hjälpte mig att hitta tillbaka igen! Jag ser framemot nästa ridlektion nu :)

Nu är jag äntligen trygg igen
 

Kommentera

Publiceras ej